Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 6/11 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 29.03.2011r.

PROTOKOŁ Nr 6/11

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 29 marca 2011r. o godz. 12,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Elżbieta Jagielska - Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie
- p.Marzena Polak - inspektor ds. oświaty w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Zapoznanie się z funkcjonowaniem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie.
3. Informacja o realizacji „Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie gminy i miasta w latach 2007-2013”.
4. Informacja o realizacji uchwały Nr XVIII/159/08 w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy dla niepublicznych przedszkoli.
5. Inne sprawy.
6. Wizja lokalna budowanego kompleksu sportowego przy Szkole Podstawowej Nr 2 i Szkole Podstawowej Nr 3 w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. i Ad.3. Informację o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz o realizacji „Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w latach 2007-2013” omówiła z szerokim komentarzem p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Ośrodka.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznej dyskusji interesowano się sytuacją finansową Ośrodka, kosztami pobytu podopiecznych w schroniskach i w Domach Pomocy Społecznej. Zastanawiano się nad celowością powstania dziennego domu pobytu dla osób starszych i chorych z możliwością skorzystania z ciepłego posiłku, zajęć rehabilitacyjnych i terapii zajęciowej, np. w Witkowie lub Gorzykowie.

Pan Bogusław Mołodecki poruszył problem starzejącego się społeczeństwa i w związku z tym zgłosił wniosek, aby zorganizować odpowiednie zaplecze w mającym powstać Domu Kultury.


Ad.4. Informację o realizacji uchwały Nr XVIII/159/08 w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji z budżetu gminy dla niepublicznych przedszkoli omówiła p.Marzena Polak. Poinformowała m.in., że uchwała dotyczy tylko przedszkola prowadzonego przez Siostry Zakonne (tzw. Ochronka), ogółem dotacja wyniosła 144.177,34zł.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W kontekście powyższego tematu członkowie Komisji pytali o miejsca w Przedszkolu Miejskim, interesowali się planowaną reformą w oświacie, sprawą zwrotu opłat za przedszkole, liczbą dzieci dowożonych do szkół i przedszkoli specjalnych.

Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania p.Marzena Polak poinformowała m.in., że do tej pory nie było problemów z przyjęciem do przedszkola wszystkich chętnych, w tym roku rekrutacja jeszcze trwa. Reforma będzie wprowadzona od września 2012r., sześciolatki będą uczęszczały do szkoły jako I-klasiści. Wzrasta świadomość rodziców, z których coraz więcej chce posyłać swoje dzieci do przedszkoli, z tym że dużo dzieci korzysta z 5-godzinnych zajęć, ponieważ są bezpłatne. Pani Polak przypomniała, że od stycznia 2011r. za każdą godzinę zajęć ponad 5-godzin, opłata wynosi 1,-zł. W związku z wyrokami sądowymi z budżetu gminy zwracane są wszystkim rodzicom opłaty poniesione za okres od września do grudnia 2010r. Z terenu gminy dowożonych jest obecnie 15 uczniów do szkół specjalnych, do przedszkoli specjalnych nie dowozimy (nie ma takich potrzeb).


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Tomasz Radacz odnosząc się do sytuacji zaistniałej na ostatniej sesji Rady Miejskiej, poruszył sprawę zmiany projektu uchwały przez radnych na sesji, po uprzednim pozytywnym zaopiniowaniu przez Komisje Rady.
Jak stwierdzono w krótkiej dyskusji, takie sytuacje się zdarzają, o ostatecznym brzmieniu uchwały decyduje Rada. Każdy Radny ma prawo w dyskusji na sesji zgłosić jakąś propozycję zmiany, choć na posiedzeniu Komisji tego nie podnosił;

- p.Paweł Skudzawski poruszył sprawę wpłaty przez drużyny sołeckie tzw. wpisowego, za turnieje sportowe organizowane przez gminę. Trudno jest zebrać powyższe opłaty przez zawodników wywodzących się z biedniejszych, np. popegeerowskich środowisk.
Następnie wywiązała się dyskusja na powyższy temat, zdania były podzielone. Wskazano na koszty turniejów, na konieczność motywacji zawodników, padła również propozycja zaplanowania środków na omawiane wpisowe, w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

- dyskutowano na temat opiniowania materiałów sesyjnych na posiedzeniach Komisji (większość Radnych opiniuje je dwukrotnie, jako członkowie Komisji merytorycznych).
Pan Bogusław Mołodecki wyraził zdanie, że tematy sesyjne winna opiniować Komisja Oświaty i Komisja Rolnictwa, natomiast Komisja Finansów winna zajmować się budżetem.


Ad.6. O godz.14,30 Komisja udała się w teren, gdzie zapoznano się z zaawansowaniem prac przy budowie kompleksu sportowego przy Szkole Podstawowej Nr 2 i Szkole Podstawowej Nr 3.


Na tym posiedzenie zakończono.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz