Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 7/11 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 26.04.2011r.

PROTOKOŁ Nr 7/11

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 kwietnia 2011r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Zdzisław Bosacki - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie
- p.Adam Rydlewicz - przedstawiciel PTTK – Oddział Gniezno
- p.Krystian Grajczak - przedstawiciel PTTK – Oddział Gniezno
- p.Sylwia Mietlicka - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie projektów uchwał, przygotowanych na kwietniową sesję Rady Miejskiej.
4. Spotkanie z dyrektorem Szkoły Podstawowej w Gorzkowie nt. koncepcji dalszego funkcjonowania Szkoły.
5. Inne sprawy.
6. Wizja lokalna gminnych placów zabaw.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym zapoznaniu się.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące projekty uchwał, przygotowane na sesję Rady Miejskiej, planowaną na dzień 29 kwietnia br.:

a/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2005r. o zakazie biwakowania. Wyjaśnił, że przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z wnioskiem właścicieli (i współwłaścicieli) dwóch działek położonych w Wiekowie, o zniesienie zakazu biwakowania na ich terenach. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jest to teren rolniczy. Wnioskodawcy mają podpisane umowy na wywóz nieczystości.
Następnie wywiązała się dyskusja, w której padały argumenty zarówno za pozytywnym rozpatrzeniem ww. wniosku, jak i argumenty przeciw zniesieniu zakazu biwakowania.
Komisja nie wyraziła opinii na temat przedmiotowego projektu uchwały;

b/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały dotyczący dopłaty do ceny wody na rzecz odbiorców ze wsi Królewiec oraz projekt uchwały dotyczący wykazu kąpielisk na terenie gminy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowe projekty;

c/ projekt uchwały o rocznym planie potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych Komisja zaopiniowała pozytywnie;

d/ projekt uchwały dotyczący zasad umieszczania reklam na obiektach oraz terenach będących własnością gminy zaopiniowano pozytywnie;

e/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła następujące projekty uchwał:
 1/ dot. zgłoszenia sołectw do Programu „Wielkopolska Odnowa Wsi”;
 2/ dot. Planów Odnowy Miejscowości Folwark, Kamionka, Ruchocin, Witkówko.
Pani Mietlicka wyjaśniła, że Program „Wielkopolska Odnowa Wsi” ma na celu pobudzenie aktywności społecznej, natomiast Plany Odnowy Miejscowości dotyczą głównie remontów świetlic wiejskich.
Powyższe projekty zaopiniowano pozytywnie;

f/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w uchwale o Wieloletniej Prognozie Finansowej i w uchwale o budżecie gminy i miasta na 2011r. Poinformowała ponadto, że ZGK wystąpił z wnioskiem o zmianę kwalifikacji dotacji przedmiotowej przeznaczonej na remont budynków komunalnych, na dotację celową (na zadania majątkowe) na modernizację budynków komunalnych (rezygnacja z dotacji przedmiotowej). W związku z tym konieczne jest uchylenie przez Radę uchwały Nr XXXVIII/337/10 z 2010r. o ustaleniu stawek dotacji przedmiotowej, przed uchwaleniem zmian w WPF i zmian w budżecie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty;

g/ ustalono, że skład doraźnej Komisji do opracowania Statutu Gminy i Miasta, zostanie ustalony na sesji.


Ad.4. Pan Przewodniczący Komisji powitał przybyłego na posiedzenie p.Zdzisława Bosackiego – Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gorzykowie i poprosił o przedstawienie koncepcji dalszego funkcjonowania Szkoły.
 
Pan Dyrektor poinformował m.in., co następuje: Szkoła zatrudnia 11 nauczycieli, w tym 5 jest pełnozatrudnionych. Do Szkoły uczęszcza 42 uczniów. Zgodnie z danymi z ewidencji ludności, w najbliższych latach liczba ta będzie następująca: 42, 41, 41 i 41, a więc nie będzie spadku. Od kilku lat Szkoła wprowadza proces oszczędnościowy, od roku szkolnego 2011/2012 w Szkole będą 3 osoby pełnozatrudnione i 8 niepełnozatrudnionych. Planuje ponadto prowadzenie zajęć w inny sposób niż obecnie (m.in. częściowe łączenie zajęć klasy IV z klasą V). Te działania dadzą w 2012r. oszczędności w wysokości 40tys.zł, bez szkody dla uczniów. Rada Pedagogiczna Szkoły oraz Burmistrz i Zastępca Burmistrza zaakceptowali zaproponowane przez niego posunięcia, Burmistrz zatwierdził przygotowany pod tym kątem projekt organizacyjny Szkoły. Pan Dyrektor podkreślił, że mimo niedużej liczby uczniów, proces dydaktyczny jest taki sam jak w innych szkołach na terenie gminy. Wyraził również zdanie, że szkoła w środowisku wiejskim stanowi ośrodek kulturalny, likwidacja Szkoły byłaby więc ze szkodą dla wszystkich mieszkańców wsi. Na zakończenie swego wystąpienia, pan Dyrektor zaprosił członków Komisji do zwiedzenia Szkoły.

Pan Przewodniczący Komisji podziękował p.Dyrektorowi za spotkanie i obszerne przedstawienie koncepcji dalszego funkcjonowania Szkoły w Gorzykowie.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Adam Rydlewicz i p.Krystian Grajczak – przedstawiciele PTTK – Oddział w Gnieźnie, przedstawili sprawę potrzebnych środków na zakup farby do oznakowania szlaków pieszych i rowerowych na terenie gminy Witkowo. Poinformowali m.in., że koszt 1 litra specjalistycznej farby to ok.35,-zł.
Ustalono, że PTTK złoży w tej sprawie wniosek do Burmistrza Gminy i Miasta. Sugerowano kwotę 1000,-zł;

- p.Paweł Skudzawski zgłosił wniosek o założenie ogrodzenia boiska do piłki plażowej, przy kompleksie sportowym ORLIK 2012;

- p.Tomasz Radacz zgłosił wniosek o przyspieszenie likwidacji punktu zlewnego przy ulicy Nowej;

- p.Roman Popek zgłosił wniosek o zakup defibrylatora, jako wyposażenie OSP;

- ustalono, że kolejne posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 23 maja br.


Ad.6. O godz.. 14,20 Komisja podzielona na dwa zespoły kontrolne, udała się w teren, dla dokonania wizji lokalnej gminnych placów zabaw, na terenie miasta.

Wyniki wizji lokalnej:

Park Miejski (tzw. Strzelnica).
Uwag i zastrzeżeń nie zgłoszono.

Ogródek Jordanowski przy ul.Poznańskiej.
Uwag i zastrzeżeń nie zgłoszono.

Plac zabaw przy ul.Czerniejewskiej.
Wymiany wymaga pęknięta deska przy jednej z huśtawek, należy ponadto uzupełnić czarną ziemią nierówności terenu, przemalować siedziska starych urządzeń i uzupełnić szczeble w ławkach.

Plac zabaw przy Skate Parku.
Urządzenie rampa – należy dokręcić śruby. Rampa wymaga specjalistycznego przeglądu.

Plac zabaw przy ul.Żwirki i Wigury (za Hotelem).
Należy usunąć karuzelę (niebezpiecznie), uzupełnić i wymienić siedziska na wszystkich równoważniach. Stwierdzono ponadto wyłamane ogrodzenie.

Park przy ul.Płk Hynka.
Należy usunąć starą karuzelę i jedną huśtawkę oraz wymienić siedzisko na jednej równoważni.

W podsumowaniu wyników wizji lokalnej, Komisja stwierdziła, że należałoby usunąć z placów zabaw wszystkie stare urządzenia i umieścić regulaminy korzystania z tych placów tam, gdzie ich nie ma.

Komisja ponadto sugerowała, aby wystosować pismo do właściciela terenu przy ul.Jasnej (przy garażach, po kortach tenisowych) - p.Karola Białeckiego, o zlikwidowanie pordzewiałych siatek ogrodzeniowych, demontaż wszystkich metalowych części i uporządkowanie całego terenu.
 

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,15.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz