Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 5/11 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 23.03.2011r.

PROTOKOŁ Nr 5/11

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 marca 2011r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Łukasza Grabowskiego – Zastępcy Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- przedstawiciele Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami: p.p.Marian Musielski, Kamilla Janke i Aneta Szeming
- właściciel terenu w Witkowie i właściciele terenów w Wiekowie
- pracownicy Urzędu Gminy i Miasta: p.p.Jan Trzciński, Krystyna Witczak, Anita Frańczak, Anna Kwapich, Hanna Rakowska, Piotr Janowicz

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Łukasz Grabowski – Zastępca Przewodniczącego Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji marcowej.
4. Spotkanie z przedstawicielami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.
5. Przegląd dróg w gminie i mieście pod względem oznakowania.
6. Informacja nt. przyłączeń do kanalizacji sanitarnej.
7. Omówienie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów na terenie miasta.
8. Inne sprawy (w tym m.in. spotkanie z właścicielami terenów w Wiekowie).


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 25 marca br.:

a/ protokolantka omówiła projekt uchwały dotyczący opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie (zmiana uchwała w tym temacie z marca 2010r.).
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

b/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący zamiany gruntów w Ruchocinie (droga).
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

c/ p.Krystyna Witczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący wydzierżawienia w drodze przetargu gruntu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie o pow. 80m2, z prawem zabudowy, na okres powyżej 3 lat. Zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy, na przedmiotowym terenie można wybudować pawilon handlowy z poddaszem użytkowym.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

d/ p.Anna Kwapich omówiła projekt uchwały dotyczący funduszu sołeckiego. Poinformowała m.in., że Sejm RP uchwalił w 2009r. ustawę o funduszu sołeckim, dającą możliwość wyodrębnienia przez rady gmin środków w budżecie dla poszczególnych sołectw. Uchwała w tej sprawie winna być podejmowana co roku, do końca marca. Na 2010 i na 2011r. w budżecie gminy Witkowo nie wyodrębniono omawianych środków, ponieważ sołtysi wyrazili w tej kwestii negatywną opinię, sugerując pozostawienie finansowania potrzeb sołeckich na dotychczasowych zasadach. W tym roku większość sołtysów opowiedziała się za wyodrębnieniem omawianego funduszu na 2012r. Pani Kwapich poinformowała ponadto, że ogólna kwota funduszu wynosi ok. 200tys.zł, w przypadku utworzenia funduszu, gmina otrzyma zwrot z budżetu Państwa, w formie dotacji celowej (ok. 60tys.zł).
Komisja pozytywnie zaopiniowała utworzenie funduszu sołeckiego w budżecie na 2012r.;

e/ pani Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej i w budżecie gminy i miasta na 2011r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowe zmiany;

f/ p.Łukasz Grabowski poinformował o złożonym przez siebie wniosku do Przewodniczącego Rady o wprowadzenie do porządku obrad marcowej sesji uchwały dotyczącej sytuacji w rolnictwie. Przewodniczący Rady (w związku z opinią radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta) proponował, by zamiast uchwały, został przez Radę Miejską podjęty Apel w tej sprawie. Po powyższym wprowadzeniu, p.Grabowski odczytał Apel, wraz z uzasadnieniem.
Użyte w Apelu słowo „dyskryminowani”, odnoszące się do rolników polskich w zakresie dopłat unijnych, proponowano zamienić na określenie „gorzej traktowani”, co zostało przez projektodawcę przyjęte.
Treść Apelu z powyższą zmianą została przez Komisję przyjęta większością głosów.

g/ projekt uchwały dotyczący opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w obrębie ul.Polnej i Jana Pawła II, z przeznaczeniem pod Gminne Centrum Kultury zaopiniowano pozytywnie (p.Adam Kowalski wstrzymał się od głosu). W związku z sugestią Urzędu Wojewódzkiego ulegnie zmianie brzmienie tytułu projektu uchwały i brzmienie paragrafu 1.
Wyjaśniając powody wstrzymania się od głosu, p.Adam Kowalski stwierdził, że niektórzy mieszkańcy negatywnie oceniają proponowane pod Gminne Centrum Kultury miejsce.


Ad.4. Pan Marian Musielski poinformował o problemie z przechowaniem psów przed oddaniem ich do schroniska. W związku z tym konieczne byłoby wybudowanie jednego, a najlepiej dwóch kojców, by przechować zwierzęta przez dzień lub dwa dni, ale teren winien być ogrodzony. Kojce mogłyby być usytuowane zgodnie z sugestią p.Burmistrza, przy oczyszczalni ścieków. Pan Musielski poruszył również sprawę szczepienia psów i koniecznej ewidencji psów.
Pani Kamilla Janke wyjaśniła, że nie chodzi o schronisko, ale o kojce. Obecnie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami ma zaprzyjaźnione osoby prywatne które pomagają przechować psy do czasu znalezienia dla nich nowego domu, ale kojce częściowo rozwiązałyby problem. Poinformowała również, że prowadzą rozmowy ze schroniskiem we Wrześni oraz o przekazaniu Burmistrzowi projektów regulaminu dotyczących spraw sprzątania po psach i spraw bezdomnych psów. Projekty poparte są obowiązującymi przepisami prawa.
Jak stwierdziła p.Aneta Szeming, psy po szczepieniu i przechowaniu w kojcu, byłyby przekazywane dalej, a koszt tych działań byłby mniejszy niż koszty ponoszone obecnie przez gminę.
Następnie w związku z uwagą p.Henryka Muchy, wywiązała się dyskusja na temat nie sprzątania po psach.
Pani Janke stwierdziła, że najbliższy kosz na psie odchody na terenie Osiedla Nr 5, jest jej zdaniem usytuowany za daleko. Poruszyła też sprawę braku sankcji za nie sprzątanie i poinformowała o gminie, w której odpowiedzialnymi za sprzątanie są Wspólnoty Mieszkaniowe, na podstawie uchwały rady gminy.
Poproszony na posiedzenie p.Burmistrz Gminy i Miasta zaproponował, by ogrodzone kojce wybudować na bazie oczyszczalni ścieków, bądź bliżej, przy przepompowni. Można się w tej sprawie skontaktować z Zakładem Gospodarki Komunalnej.
Pan Grzegorz Kaźmierczak proponował rozważyć ustawienie omawianych kojców na terenie targowiska zwierzęcego, o ile to możliwe z punktu widzenia przepisów prawa. Wyraził ponadto zdanie, że w mieście winny być wyznaczone ścieżki spacerowe dla psów.
Podsumowując spotkanie, Przewodniczący posiedzenia p.Łukasz Grabowski stwierdził, że Komisja zapoznała się z tematem i proponował, by co do dalszych działań, przedstawiciele Towarzystwa kontaktowali się z Burmistrzem.


Ad.5. W ramach przeglądu dróg, członkowie Komisji zgłosili następujące wnioski i uwagi:

1. Wniosek zgłoszony przez p.Grzegorza Kaźmierczaka o zmianę organizacji ruchu. Zdaniem wnioskodawcy, droga z Witkowa do Ostrowitego Prymasowskiego, winna być podporządkowana.

2. Wniosek zgłoszony przez p.Łukasza Grabowskiego, o poprawę bezpieczeństwa na drodze w kierunku Kołaczkowa i Skorzęcina (celowe byłoby wybudowanie chodnika). Jest tam niebezpiecznie, szczególnie w okresie letnim.

Członkowie Komisji poinformowali ponadto o popękanej nowej nawierzchni drogi w kierunku Ruchocinka (p.Kaźmierczak), o zarwanym (podmytym) przepuście drogowym przy drodze z Ruchocinka do Mielżyna (p.Czaplicki), o zablokowanym (oberwanym) przepuście w Gorzykowie (p.Marciniak) oraz o zarwanej nawierzchni drogi w kierunku Karsewa (p.Marciniak).

W związku z pytaniem p.Łukasza Grabowskiego o próg zwalniający w Małachowie przy posesji p.Stejakowskiej, p.Burmistrz wyjaśnił, że na takich drogach progi nie powinny być budowane.


Ad.6. Informację na temat przyłączeń posesji do kanalizacji sanitarnej przedstawił p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu p.Kierownik stwierdził, że ogólnie sytuacja jest dobra, odbiorców sukcesywnie przybywa. W związku z pytaniem p.Eugeniusza Czaplickiego o sankcje niepodłączenia się do kanalizacji, p.Kierownik wyjaśnił, że zgodnie z regulaminem właściciele posesji mają pół roku od zakończenia budowy, na podłączenie do kanalizacji. Kierownik ZGK nie ma kompetencji, by nakładać kary na osoby nie wywiązujące się z tego obowiązku. Natomiast w przypadku braku umowy na wywóz nieczystości i braku dokumentów o wywozie, Burmistrz może decyzją administracyjną nakładać górne stawki opłat, zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w tym zakresie. Następnie p.Kierownik poinformował, że zgodnie z sugestią zgłoszoną na jednym z posiedzeń Komisji Rady, upoważnił inkasentów do dokonywania kontroli posesji. W efekcie inkasenci „wyłapali” 9 przypadków braku umowy na wywóz nieczystości.


Ad.7. Pan Piotr Janowicz przedstawił sprawy związane z selektywną zbiórką na terenie miasta. Poinformował m.in., że na terenie miasta usytuowanych jest 21 pojemników na szkło i 21 pojemników na tworzywa sztuczne, są również pojemniki na wsiach. Na terenie Osiedla Nr 5 w Witkowie nie ma problemów, ale na pozostałej części miasta do pojemników wrzucane są wszystkie rodzaje nieczystości. W związku z tym jest propozycja, by pojemniki w mieście zlikwidować.

W kontekście przedstawionych przez p.Janowicza spraw, p.Eugeniusz Czaplicki zgłosił wniosek o zorganizowanie akcji sprzątania gminy. Wskazał też na konieczność dalszego sprawdzania, czy wszyscy mają zawarte umowy na wywóz nieczystości.

Powyższy wniosek Komisja zaakceptowała jednogłośnie, wnioskując o zorganizowanie przez gminę (ZGK), wiosennej akcji sprzątania gminy (m.in. przy drogach i przystankach).

W dalszej dyskusji p.Henryk Mucha poruszył kwestię wprowadzenia na terenie gminy podatku tzw. „śmieciowego”, większej liczby pojemników na śmieci i częstszego ich opróżniania.

Pan Paweł Skudzawski zgłosił wniosek o likwidację pojemnika na nieczystości, przy ul.Słonecznej.

Powyższy wniosek został przez Komisję zaakceptowany większością głosów (6 „za”, 2 wstrzymujące się).


Ad.8. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz Gminy i Miasta poinformował, że wojsko jest zainteresowane kupnem terenu o pow. 4,5ha w Witkowie (po prawej stronie w kierunku Dębiny), z przeznaczeniem pod budownictwo wysokie, hotel i inne obiekty. W związku z tym właściciel ww. terenu, pan Sz. chciałby uzyskać od niego zapewnienie, że Rada Miejska byłaby skłonna podjąć uchwałę o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego omawianego terenu.
Jak wyjaśnił p.Sz., jest to rola, II klasa gruntu, w związku z tym konieczne jest dokonanie zmiany przeznaczenia tego terenu. Dodał, że zależy mu na szybkim załatwieniu sprawy i poniósłby koszty opracowania miejscowego planu.
Pan Burmistrz przypomniał, że gmina dysponuje terenami pod zabudowę wielorodzinną, ale ich powierzchnia jest mniejsza niż grunt pana Sz. Poinformował również, że procedura opracowania i uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest dość długa, wynosi ok. roku.

Stwierdzono, że jeśli pan Sz. złoży wniosek o opracowanie miejscowego planu, Komisja Rolnictwa „daje zielone światło”;

- o godz. 13,00 Komisja udała się na salę nr 1, na spotkanie z ośmioma właścicielami terenów w Wiekowie.
Pan Piotr Janowicz odczytał złożone przez ww. właścicieli dwa wnioski: wniosek o zmianę uchwały zakazującej biwakowania i wniosek o zmianę przeznaczenia terenu w Wiekowie (zmiana miejscowego planu). Po czym poinformował, że od 2005r. obowiązuje uchwała Rady Miejskiej o zakazie biwakowania m.in. w pasie ochronnym 100m od linii brzegowej jezior, w którym znajdują się tereny wnioskodawców.
Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja.
Wnioskodawcy stwierdzili m.in., że w okresie letnim chcieliby jako właściciele terenu odpoczywać, ustawiać campingi i namioty. Dbają o swoje tereny, posiadają pojemniki na śmieci i zawarli umowy na wywóz nieczystości, mogą również ustawić przenośne ubikacje typu TOY TOY. W sąsiedztwie, w tej samej odległości od jeziora usytuowane są domki letniskowe i ustawiane są przyczepy campingowe. Nie zależy im tak bardzo na możliwości trwałej zabudowy, ale na zniesieniu zakazu biwakowania.
Pan Jan Trzciński wyjaśnił sprawę braku zezwolenia na trwałą zabudowę omawianego terenu (negatywne opinie w zakresie ochrony środowiska).
 Przewodniczący Komisji – p.Ireneusz Kwapich poinformował uczestników spotkania, że Komisja wyda opinię w przedmiotowej sprawie, po dokonaniu wizji lokalnej terenu.

O godz. 14,00 część Komisji udała się wspólnie z p.Piotrem Janowiczem i p.Janem Trzcińskim do Wiekowa, w celu dokonania wizji lokalnej. Wizji dokonano w obecności zainteresowanych właścicieli terenu (notatka z wizji stanowi załącznik do niniejszego protokołu).

Pozostali członkowie Komisji kontynuowali obrady:
- zapoznano się z wnioskiem Rady Sołeckiej Ćwierdzina o włączenie miejscowości Wierzchowiska do obszaru Sołectwa Ćwierdzin.
Jak poinformowała protokolantka, wniosek wiąże się ze zmianą Statutów Sołectw, może być pozytywnie rozpatrzony przez Radę Miejską, po uprzednich konsultacjach w Sołectwie Kołaczkowo i Sołectwie Ćwierdzin.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek;

- zapoznano się z pismem mieszkańców Sołectwa Folwark, wyrażającym protest przeciwko planowanej budowie elektrowni wiatrowych.
W związku z uwagą p.Łukasza Grabowskiego nt. celowego zorganizowania kolejnej konsultacji z mieszkańcami, p. Burmistrz poinformował, że występująca o opracowanie miejscowego planu firma jest skłonna spotkać się w tej sprawie z mieszkańcami, Sołtys może wystąpić o zorganizowanie spotkania;

- p.Burmistrz poruszył następujące sprawy:
1/ sprawę korzystania z drogi gminnej przez właściciela żwirowni w Ćwierdzinie - p.Fajfera, mimo braku zgody na przejazdy samochodami o wyższym tonażu. Przypomniał, że w ubiegłym roku Komisja Rolnictwa omawiała ten temat z udziałem p.Fajfera i proponowano wtedy umocnienie przez niego drogi na odcinku ok. 700m (nakładka 5cm). Dopiero teraz, po upływie roku i po negatywnej opinii Komisji Rolnictwa wyrażonej w lutym br. p.Fajfer zgłosił się w tej sprawie, prosząc o ponowne rozpatrzenie sprawy, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Pan Ireneusz Kwapich proponował pozytywnie rozpatrzyć wniosek, pod warunkiem, że wnioskodawca zobowiąże się do utwardzenia również drogi powiatowej.
Odnosząc się do powyższej propozycji p. Burmistrz stwierdził, że mogłoby to nastąpić po skończeniu eksploatacji terenu.
Komisja zaakceptowała propozycję utwardzenia drogi powiatowej, wskazując na konieczność uzgodnienia sprawy z dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w Gnieźnie i zawarcia stosownych umów;
2/ p.Burmistrz poinformował, że Urząd Marszałkowski nie wyraził zgody na przesunięcie terminu realizacji II etapu rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. W związku z tym czasu będzie mało, prace będą musiały być realizowane w czasie sezonu letniego;
3/ poruszył sprawę odrestaurowania wiatraka w Chłądowie. Poinformował, że otrzymał ofertę na opracowanie dokumentacji na to zadanie (w tym zagospodarowanie terenu wokół wiatraka, parking i bar bistro), ale oferta jest droga i celowa wydaje się rezygnacja z baru;

- omówiono zgłoszoną przez p.Adama Kowalskiego na lutowej sesji Rady Miejskiej sprawę zagospodarowania rynku w Mielżynie.
W kontekście powyższej sprawy p.Kowalski poinformował p.Burmistrza, że dwie rodziny mieszkające przy Rynku nie mają możliwości parkowania swoich samochodów, stąd należałoby pomyśleć o miejscach parkingowych dla nich. Wskazał ponadto na celowość rozważenia przejęcia terenu rynku przez gminę;

- p.Hanna Rakowska:
1/ przedstawiła wniosek Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul.Jasnej 55 o naprawę lamp oświetlenia ulicznego i poinformowała, że wiąże się to z koniecznością wymiany całej linii (koszt powyżej 10tys.zł).
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;
2/ wniosek p.Sylwii D. z Chłądowa o zamontowanie dodatkowej lampy. Pani Rakowska poinformowała, że koszt tego zadania wyniósłby ok. 3tys.zł (nie ma linii).
Komisja większością głosów (3 „za”, 2 wstrzymujące się) pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- korzystając z obecności na posiedzeniu pani Rakowskiej, p.Henryk Mucha poinformował o zniszczonych pojemnikach na śmieci na ul.Czerniejewskiej i wskazał na konieczność umycia brudnych pojemników;

- protokolantka przedstawiła rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody dotyczące uchwały Rady Miejskiej Nr III/16/10 (miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – ul.Północna). Wojewoda uchylił część zapisów przedmiotowej uchwały.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,35.

Zastępca Przewodniczącego Komisji
Łukasz Grabowski

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz