Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 3/11 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 14.02.2011r.

PROTOKOŁ Nr 3/11

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 14 lutego 2011r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p. Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p. Elżbieta Jagielska - Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
- p. Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p. Marzena Polak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Anita Frańczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p. Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto jednomyślnie, bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji lutowej.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową w oświacie. Zapoznanie się ze sprawozdaniem o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez gminę.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym zapoznaniu się.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 18 lutego 2011r.:

a/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekty następujących uchwał:
 1/ o pracach pielęgnacyjnych na pomnikach przyrody w Skorzęcinie;
 2/ o zmianie uchwały dotyczącej współdziałania z Miastem Gniezno w celu zapewnienia opieki bezdomnym psom;
 3/ o ustaleniu górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych (szamb). O podwyższenie pierwszej stawki wystąpiło EKO Gizałki, a o podwyższenie drugiej stawki – ZGK Witkowo.
 Przedstawione projekty uchwał Komisja zaopiniowała pozytywnie. Odnośnie ww. górnych stawek, proponowano ustalić stawkę w wysokości 150,-zł/m3 za odbieranie odpadów komunalnych i 20,-zł/m3 za opróżnianie szamb (obecnie obowiązuje odpowiednio: 100,-zł i 15,-zł);

b/ zapoznano się z treścią skargi p.Witolda J. na działania Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie.
Na prośbę Komisji p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Ośrodka wyjaśniła, że skarżący zgłosił się w grudniu do Ośrodka o pomoc jako bezdomny, będący w trudnej sytuacji materialnej. Poproszony o podanie miejsca pobytu, twierdził że mieszka na ulicy, a w dalszej rozmowie stwierdził, że mieszka w garażu. Nie podał jednak miejsca usytuowania tego garażu, mimo informacji pracownika Ośrodka, że konieczne jest przeprowadzenie wywiadu środowiskowego, nawet jeśli petent przebywa w garażu, szopie itp. Nie udzielił również informacji na oczywiste z jej strony pytanie, jak do tej pory sobie radził, skoro wg jego twierdzenia, od kilku miesięcy jest bezdomny. Poinformowała również petenta o obowiązku alimentacji ze strony syna. W wyniku dalszej rozmowy petent zdenerwował się, nie zostawił wniosku o udzielenie pomocy, dlatego żadnej pomocy mu nie udzielono, a po ponad dwu tygodniach złożył skargę. Pani Kierownik podkreśliła, że pytania które mu zadała ona i pracownik Ośrodka, była zobowiązana zadać w przypadku bezdomnego. Sytuacja skarżącego jest trudna, ale sam się do tego przyczynił. Pani Kierownik dodała, że możliwe jest, że skarżący przebywa poza terenem naszej gminy, co wiąże się z właściwością terytorialną Ośrodka Pomocy Społecznej do udzielenia pomocy.

W wyniku dyskusji, Komisja wyraziła opinię, by skargę uznać za niezasadną;

c/ p.E.Jagielska – Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła projekt uchwały o powołaniu Zespołu Interdyscyplinarnego. Obowiązek powołania takiego Zespołu, nakłada na gminy ustawa o przeciwdziałaniu przemocy. Jest to zdaniem pani Kierownik sformalizowanie działań, które do tej pory praktykowano, w ramach współpracy z różnymi instytucjami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

d/ p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił projekt uchwały o zamiarze likwidacji Szkoły Podstawowej Nr 2 w Witkowie. W tematycznym komentarzu poinformował m.in. że projekt przygotowano po dyskusji i analizie danych nt. funkcjonowania Szkoły Nr 2 i Szkoły Nr 3. Uchwała o zamiarze likwidacji szkoły winna być podjęta minimum na pół roku przed planowaną likwidacją, do końca lutego. Po likwidacji Szkoły Nr 2, a właściwie przekształceniu szkół (ustawa nie przewiduje określenia „przekształcenie”, a jedynie „likwidacja”), byłby 1 dyrektor i 2 wicedyrektorów, w jednym budynku uczyłyby się dzieci klas 4, 5 i 6, a w drugim budynku – zerówka i klasy 1, 2 i 3. Proponowane rozwiązanie poprawi warunki nauczania uczniom obu szkół. Od września br. szkoły będą też połączone nową halą sportową, w związku z tym całym kompleksem zarządzał będzie jeden dyrektor. Propozycja likwidacji Szkoły Nr 2, a nie Szkoły Nr 3 wzięła się stąd, że w Szkole Nr 3 jest stołówka szkolna i cały pion żywienia. Likwidacja wiązać się będzie ze zwolnieniami, ale zgodnie z kodeksem pracy, Szkoła Nr 3 przejmie potrzebnych pracowników Szkoły Nr 2. Pan Gadziński poinformował również o zaplanowanym na jutro spotkaniu w tym temacie z dyrektorami szkół.
W tematycznej dyskusji p.Tomasz Radacz stwierdził, że likwidacja Szkoły Nr 2 pozbawi rodziców możliwości wyboru szkoły, nie będzie też konkurencji jaka jest obecnie, a obydwie szkoły są różnie zarządzane. Pytano również o kwestię odpraw. Pan Bogusław Mołodecki proponował rozważyć likwidację obydwu omawianych szkół, po czym powołanie od nowa jednej placówki, ale jak wyjaśnił p.Gadziński, w takiej sytuacji jest to nierealne, ponieważ wszystkim pracownikom przysługiwałyby odprawy.
Następnie analizowano dane dotyczące Szkoły Podstawowej w Gorzykowie i stwierdzono, że likwidacja tej placówki jest celowa.
Pan Przewodniczący Komisji zaproponował, by powyższe tematy związane z oświatą omówić na roboczym spotkaniu Radnych, np. w czwartek.
Informacja zawierająca dane o Szkole Nr 2 i Szkole Nr 3 oraz informacja dotycząca Szkoły w Gorzykowie, stanowią załączniki do niniejszego protokołu;

e/ p.M.Gadziński przedstawił projekt uchwały dotyczący dotacji z budżetu gminy na zadania inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Projekt zaopiniowano pozytywnie;

f/ p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej omówił proponowane przez ZGK, a wynikające z kalkulacji ceny za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Zgodnie z tymi propozycjami, cena wody wzrosłaby o 6,13% (z 2,12zł netto na 2,25zł netto), a cena ścieków – o 11,22% (z 4,10zł netto na 4,56zł netto). Pan Piotr Janowicz poinformował Komisję o cenach wody i ścieków, obowiązujących w sąsiednich gminach.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe propozycje podwyższenia cen;

g/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekty dwóch uchwał:
 1/ o powołaniu Komisji do spraw Komunalizacji Mienia;
 2/ o wyrażeniu zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej w Ruchocinie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty;

h/ projekt uchwały dotyczący diet dla sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli zaopiniowano pozytywnie, proponując ustalić wysokość diet za udział w sesji – 69,-zł (tak jak obecnie obowiązuje), a za wykonywanie innych obowiązków – 161,-zł miesięcznie tj. o jedną dietę tzw. pracowniczą więcej (obecnie – 138,-zł);

i/ projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2009r. o inkasie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości zaopiniowano pozytywnie. Zmiana wiąże się ze zmianą sołtysów w trzech sołectwach.


Ad.4. W związku z tym, że omówienie tematów sesyjnych zabrało dużo czasu, a Radni o godz. 13,15 zaplanowali wyjazd do Gniezna na szkolenie, postanowiono temat związany z sytuacją finansową i z wynagrodzeniami nauczycieli, omówić na kolejnym, marcowym posiedzeniu.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Piotr Jóźwik korzystając z obecności Kierownika ZGK na posiedzeniu, poruszył sprawę konieczności częstszego sprzątania terenu przy Skate Parku, a p.Marek Sucholas - sprawę selektywnej zbiórki odpadów;

- p. Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił następujące sprawy:
 1/ poinformował o ofercie zakupu przez gminę fotoradarów.
Po krótkiej dyskusji członkowie Komisji stwierdzili, że zakup jest niecelowy;
 2/ przedstawił pisemną prośbę p.Tomasza P. o udzielenie pomocy finansowej na dojazdy do szkoły średniej we Wrześni. Wyjaśnił, że wnioskodawca jest osobą niepełnosprawną, w przeszłości otrzymał pomoc na dojazdy do szkoły, ale obecnie ukończył już 21. rok życia i nie ma prawnej możliwości, by gmina udzieliła takiej pomocy.
Stwierdzono, że celowe jest udzielenie pomocy i np. rozważenie propozycji p.Tomasza Radacza, by prywatnie Radni składali się na ten cel;
 
- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek Spółki WITOWA z Witkowa, będącej wieczystym użytkownikiem gruntów przy ul.Kosynierów Miłosławskich, o przekształcenie ich we własność (wykup). Pani Frańczak podała również ogólne dane dotyczące wieczystych użytkowników na terenie gminy.
Po krótkiej dyskusji Komisja negatywnie zaopiniowała ww. wniosek (2 głosy „za” sprzedażą, 6 głosów „przeciw”).

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz