Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 3/11 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 16.02.2011r.

PROTOKOŁ Nr 3/11

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 16 lutego 2011r. o godz. 11,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Maria Kulińska - pracownik Zakładu Gospodarki Komunalnej ds. Mieszkaniowych
- p.Krystyna Witczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Edyta Pawlaczyk - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji lutowej.
4. Informacja o wydanych decyzjach o warunkach zabudowy.
5. Analiza stawek czynszowych za mieszkania komunalne i socjalne.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym zapoznaniu się z jego treścią.

 

Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 18 lutego br.:

a/ proponowane przez ZGK, a wynikające z kalkulacji ceny za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków zaopiniowano pozytywnie. Zgodnie z tymi propozycjami, cena wody wzrosłaby o 6,13% (z 2,12zł netto na 2,25zł netto), a cena ścieków – o 11,22% (z 4,10zł netto na 4,56zł netto);
 
b/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekty następujących uchwał:
 1/ o pracach pielęgnacyjnych na pomnikach przyrody w Skorzęcinie;
 2/ o zmianie uchwały dotyczącej współdziałania z Miastem Gniezno w celu zapewnienia opieki bezdomnym psom (podwyższenie stawki za psa);
 3/ o ustaleniu górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych i opróżniania zbiorników bezodpływowych (szamb). O podwyższenie pierwszej stawki wystąpiło EKO Gizałki, a o podwyższenie drugiej stawki – ZGK Witkowo.

Przedstawione projekty uchwał Komisja zaopiniowała pozytywnie. Odnośnie ww. górnych stawek, proponowano ustalić stawkę w wysokości 120,-zł/m3 (5 głosów „za”, 3 przeciw) za odbieranie odpadów komunalnych i 20,-zł/m3 za opróżnianie szamb (obecnie obowiązuje odpowiednio: 100,-zł i 15,-zł). W kontekście opróżniania zbiorników bezodpływowych, wywiązała się dyskusja na temat obowiązku podłączania posesji do kanalizacji sanitarnej oraz kontroli realizowania tego obowiązku, sankcji i ewentualnie rozważenia ujednolicenia długości przyłączy i refundacji kosztów podłączeń;

c/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekty dwóch uchwał:
 1/ o powołaniu Komisji do spraw Komunalizacji Mienia;
 2/ o wyrażeniu zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej w Ruchocinie. Jest to teren przy świetlicy wiejskiej, na zebraniu wiejskim mieszkańcy Sołectwa zaopiniowali projekt podziału tego terenu.
Odnośnie pierwszego projektu ustalono, że skład Komisji zostanie określony na sesji.
Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący Ruchocina;

d/ p.Krystyna Witczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący oddania gruntu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie (w drodze przetargu, pod pawilon handlowy) w dzierżawę na okres powyżej 3 lat. Wyjaśniła również powody, z jakich dopiero dzisiaj przedstawia przedmiotowy projekt.
Pan Tomasz Radacz zwrócił uwagę, że projekt uchwały nie został podany Radnym na 7 dni przed sesją, jak określa to Statut Gminy i Miasta, więc jego zdaniem nie jest możliwe rozpatrzenie tematu na sesji lutowej. Dodał, że również dopiero dzisiaj otrzymał dwa projekty uchwał finansowych, choć tematy te są ujęte w porządku sesji.
Komisja wyraziła opinię, by temat wydzierżawienia gruntu w OW, rozpatrzyć na kolejnej, marcowej sesji Rady;

e/ projekt uchwały dotyczący diet dla sołtysów i przewodniczących zarządów osiedli zaopiniowano pozytywnie, proponując ustalić wysokość diet za udział w sesji – 69,-zł (tak jak obecnie obowiązuje), a za wykonywanie innych obowiązków – 161,-zł miesięcznie tj. o jedną dietę tzw. pracowniczą więcej (obecnie – 138,-zł);
W dyskusji nad projektem ww. uchwały p. Adam Kowalski proponował rozważyć zróżnicowanie diet sołtysów w zależności od wielkości danego sołectwa, ale nie zyskało to aprobaty pozostałych członków Komisji;
 
f/ projekt uchwały o powołaniu Zespołu Interdyscyplinarnego (obowiązek powołania takiego Zespołu, nakłada na gminy ustawa o przeciwdziałaniu przemocy) zaopiniowano pozytywnie;

g/ projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2009r. o inkasie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości zaopiniowano pozytywnie. Zmiana wiąże się ze zmianą sołtysów w trzech sołectwach;

h/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła projekty następujących uchwał:
 1/ o proponowanych zmianach w budżecie gminy i miasta na 2011r.;
 2/ o zmianie Wieloletniej Prognozy Finansowej;
 3/ o zaciągnięciu długoterminowego kredytu bankowego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty;

i/ p.M.Gadziński przedstawił projekt uchwały dotyczący dotacji z budżetu gminy na zadania inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Projekt zaopiniowano pozytywnie.


Ad.4. Z uwagi na zaplanowane na godz. 14,30 robocze spotkanie Radnych na temat likwidacji szkół, zdecydowano temat o wydanych decyzjach zabudowy rozważyć na marcowym posiedzeniu Komisji.


Ad.5. Pani Edyta Pawlaczyk – pracownik Urzędu Gminy i Miasta prowadzący sprawy mieszkaniowe, przedstawiła informację dotyczącą mieszkań komunalnych oraz czynszów za te mieszkania.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja. Interesowano się funduszem remontowym Wspólnot Mieszkaniowych, standardem mieszkań, zróżnicowaniem czynszu, ściągalnością czynszów.

Pani Maria Kulińska prowadząca w ZGK sprawy mieszkaniowe, wyjaśniła m.in., co następuje: nie ma w gminie formalnego podziału na mieszkania komunalne i na mieszkania socjalne. Mieszkania nie muszą mieć podstawowego standardu, ale musi być dostęp do łazienki. W 2010r. Zakład oddał do sądu sprawy 10 lokatorów, którzy nie płacili czynszu, o nakazanie zapłaty, jednak nie występowano o eksmisję. Na koniec ubiegłego roku 20 osób zalegało z zapłatą czynszu na ogólną kwotę ponad 36tys.zł. Są również zaległości w opłatach za wywóz nieczystości (22tys.zł) i zaległości w opłatach za energię elektryczną.
W podsumowaniu dyskusji stwierdzono, że należy rozważyć podwyższenie czynszu.
Ustalono, że na kolejne, marcowe posiedzenie Komisji, p.Pawlaczyk zapozna członków Komisji z wysokością czynszów obowiązujących w innych gminach, m.in. w Trzemesznie.

 
Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak:
1/ przedstawiła sprawę ewentualnego wykupu przez gminę drogi w Małachowie Wierzbiczany. Z wnioskiem w tej sprawie wystąpił właściciel części drogi. Grunt należy częściowo do byłej RSP i osoby prywatnej, znajdują się tam 3 gospodarstwa rolne.
Za wykupieniem gruntu głosowało 3 członków Komisji, 5 było przeciwnych. Wobec powyższego Komisja negatywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek. Proponowano wykupienie przez gminę gruntu od drugiej strony;
2/ przedstawiła wniosek Spółki WITOWA z Witkowa, będącej wieczystym użytkownikiem gruntów przy ul.Kosynierów Miłosławskich, o przekształcenie ich we własność (wykup). Pani Frańczak poinformowała, że Komisja Rolnictwa i Komisja Oświaty negatywnie zaopiniowały przedmiotowy wniosek.
W krótkiej dyskusji członkowie Komisji prosili panią Frańczak o zebranie danych, ile jest na terenie gminy takich użytkowników wieczystych, których budynki usytuowane są na kilku działkach, jak ma to miejsce w przypadku Spółki WITOWA;

- p.Marian Gadziński przedstawił wniosek p.Tomasza P. o udzielenie pomocy finansowej na dojazdy do szkoły średniej we Wrześni. Wyjaśnił, że wnioskodawca jest osobą niepełnosprawną, w przeszłości otrzymał przez OPS pomoc na dojazdy do szkoły, obecnie kontynuuje naukę po przerwie spowodowanej pogorszeniem stanu zdrowia. Ponieważ ukończył już 21. rok życia, nie ma prawnej możliwości, by gmina udzieliła takiej pomocy.
Pan Tomasz Radacz proponował, by Radni prywatnie składali się co miesiąc na ten cel np. po 15,-zł, jako wsparcie dla dobrego ucznia.
Jak stwierdził p.Gadziński, poinformuje wnioskodawcę o takiej propozycji i przedyskutuje sprawę z Kierownikiem M-G Ośrodka Pomocy Społecznej.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,30.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz