Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 4/11 ze wspólnego posiedzenia Komisji Finansów..., Komisji Rolnictwa, ... oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 3.03.2011r.

PROTOKOŁ Nr 4/11

ze wspólnego posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 3 marca 2011r. o godz. 13,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego – Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p. Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p. Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p. Stanisław Rajkowski - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji

Przewodniczenie wspólnemu posiedzeniu powierzono p.Bogusławowi Mołodeckiemu – Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich. Powitał zebranych i stwierdził na podstawie list obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum.

Ustalono następujący porządek posiedzenia:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Omówienie funkcjonowania Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie.
3. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor OKSiR-u w swoim szerokim wystąpieniu poinformował zebranych m.in. o ogólnych założeniach dot. bieżącej działalności OKSiR, o działaniach w zakresie kultury, o rodzajach prowadzonych zajęć (zespoły, zajęcia w pracowniach, formy warsztatowe) i liczbie osób z nich korzystających, o współpracy ze szkołami i innymi podmiotami również spoza gminy i kraju. Poinformował również o objęciu opieką amatorskiego ruchu artystycznego, rozszerzeniu działań OKSiR-u o współpracę z sołectwami, o rozwijaniu talentów, zagospodarowaniu czasu wolnego, popieraniu inicjatyw lokalnych i krokach zmierzających do objęcia działaniem jak najszerszej rzeszy mieszkańców. Po zapoznaniu Radnych ze strukturą organizacyjną OKSiR-u i zasobami lokalowymi, p.Dyrektor poinformował, że od listopada 2010r. w ramach struktur Ośrodka, funkcjonuje Klub Seniora, liczący 120 uczestników. W odniesieniu do spraw sportu p.Dyrektor poinformował o działających od kilku miesięcy szkółce tenisa ziemnego i szkółce tenisa stołowego, o okazjonalnych turniejach sportowych w okresie letnim i działających w ciągu roku szkolnego Uczniowskich Klubach Sportowych. Następnie p.Dyrektor omówił sprawy związane z funkcjonowaniem Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Jako pierwszą kwestię poruszył sprawy bezpieczeństwa. Przypomniał, że w ubiegłym roku udało się przygotować plac z przeznaczeniem pod miejsca parkingowe, w tym roku kontynuacja tych działań winna być nadrzędnym celem na najbliższe miesiące. Pan Dyrektor wskazał również na konieczność poprawy stanu nawierzchni drogi od strony Wylatkowa i rozważenia dowozu turystów busami (by odciążyć Ośrodek od dużej liczby samochodów). W kontekście problemu agresji i patologii, p.Dyrektor wskazał na dużą uciążliwość, jaką jest brak stacjonarnego Posterunku Policji, celowe zwiększenie liczby ochroniarzy, podkreślił zaangażowanie opłacanych z budżetu gminy patroli policyjnych. Kolejnymi sprawami poruszonymi przez p.Dyrektora były: sprawa monitoringu (celowe przeprofilowanie miejsc kamer), sprawa koniecznego dostępu do internetu, sprawa usunięcia pozostałości po starych pomostach (również na J.Białym), sprawa potrzebnego pomostu dla osób korzystających z wypożyczalni sprzętu pływającego, konieczność zastanowienia się co zrobić ze zjeżdżalnią, problem niewystarczającej liczby ubikacji publicznych w obrębie kąpieliska, problem nadmiernego hałasu w centrum Ośrodka (rozmowy z właścicielem lokalu nie przyniosły rezultatu). Następnie p.Dyrektor poinformował o planowanych innowacjach dla turystów np. wyjazdy turystyczne po okolicy do ciekawych miejsc, nauka pływania, poranna gimnastyka, więcej zajęć rekreacyjnych dla dzieci, kurs nurkowania. Na zakończenie swej obszernej informacji, p.Dyrektor poinformował, że rewitalizacja Ośrodka Wypoczynkowego spotkała się ze strony wielu turystów z pozytywną opinią.

W tematycznej dyskusji członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: sprawę celowego powołania gminnej orkiestry dętej, sprawę współpracy z OSP Skorzęcin, sprawy monitoringu (kwestia jakości zapisu w godzinach nocnych, zabezpieczenie ciągłości pracy sprzętu, zły stan kamery przy J.Białym), sprawę dyskotek na terenie OW, które winny odbywać się wewnątrz lokali, sprawę udziału mieszkańców wsi w zajęciach OKSiR-u, sprawę ściągalności należności za energię w OW, sprawę modernizacji pola namiotowego, sprawę rozważenia podwyższenia opłat za wstęp na teren OW, sprawę niszczenia nawierzchni kortów tenisowych przez spadające gałązki. Proponowano, by OKSiR opracował na okres letnich weekendów program muzyczny (występy na scenie w centrum OW) oraz uporządkował sprawę korzystania z wypożyczalni sprzętu wodnego (prawa strona od mola winna pozostać dla pływających, a od lewej strony – wypożyczalnie i profesjonalne, zabezpieczone pomosty).

Ustosunkowując się do powyższych spraw, p.Dyrektor wyjaśnił m.in., co następuje: propozycja powołania orkiestry dętej to cenna inicjatywa. Współpraca z OSP Skorzęcin w zakresie spraw porządku i bezpieczeństwa na terenie OW układa się dobrze. To nie OKSiR podpisał umowę na dostawę sprzętu do monitoringu, ale firmy nie stać na to, by trzymać zapasowy sprzęt, na wypadek awarii. Po odrestaurowaniu w ubiegłym roku świetlic wiejskich m.in. w Ruchocinku, odbyły się prezentacje i inne imprezy. Jest to początek współpracy OKSiR-u z Sołectwami, objęcie dzieci z Sołectw programową działalnością OKSiR-u. Natomiast stacjonarne zajęcia w Sołectwach to temat bardziej złożony, można takie działania organizować, przy większym zaangażowaniu lokalnych działaczy. Jak oszacował p.Dyrektor, działaniami OKSiR-u objętych jest ok. 10% mieszkańców wsi. Podjęto działania mające na celu zwiększenie ściągalności opłat za korzystanie z energii elektrycznej i sytuacja unormowała się. Po zmodernizowaniu w ubiegłym roku 2 trafostacji i wymianie 6 szafek z segmentu złączek kablowych, sytuacja w zakresie sieci energetycznej uległa poprawie, nie ma problemu z dostawą energii. Należałoby jednak pomyśleć o wymianie całej sieci, ale na to konieczne są duże środki. Opłata za korzystanie z pola namiotowego obejmuje również opłatę za dostęp do energii i wody. Pracownicy systematycznie usuwają liście z kortów tenisowych, a przycinka gałęzi rozpocznie się w tym tygodniu.

W kontekście ww. pola namiotowego, p.Burmistrz stwierdził, że przed i po sezonie letnim należy wyłączać prąd na otwartych przestrzeniach, by nie było możliwości korzystania z energii na polu namiotowym.


Ad.3. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/
przedstawił wniosek o wykup przez gminę drogi w Małachowie Wierzbiczany. Z wnioskiem w tej sprawie wystąpił właściciel części drogi, grunt należy do osoby prywatnej (całość to 2.300m2) , znajduje się tam kilka posesji. W przypadku pozytywnej decyzji, cena gruntu byłaby symboliczna, tj. 1,-zł za m2.
Komisje wyraziły w przedmiotowej sprawie pozytywną opinię, wskazując na zasadność wykupienia całej drogi;

2/ przypomniał, że w budżecie gminy i miasta zarezerwowano na opracowanie dokumentacji na budowę Domu Kultury kwotę 100tys.zł. i poinformował, że dysponuje ofertą firmy J.M. Pracownia Projektowa z Gniezna. Następnie p.Burmistrz poruszył kwestię lokalizacji omawianej inwestycji, informując, że są dwie propozycje w tym zakresie, on proponuje przy targowisku, na miejscu obecnych szalet. Po czym przedstawił ww. ofertę (zabudowa 30mx30m, scena, sala główna itd.) i poinformował, że koszt szacunkowy realizacji inwestycji wyniesie ok. 3-3,5mln zł.
W tematycznej dyskusji poruszono m.in. sprawę Klubu Garnizonowego, Kasyna. Jak stwierdził p.Burmistrz, prawdopodobnie jest możliwość przejęcia Kasyna przez gminę, ale nie wiadomo kiedy mogłoby to dojść do skutku, najwcześniej za kilka lat bo obecnie jest zawarta umowa dzierżawy.
Pan Przewodniczący Rady poinformował, że Klub został włączony do Skrzydła Transportowego. Na ewentualne przejęcie i adaptację Klubu na nowoczesny Dom Kultury, konieczne byłyby znaczne środki, więc lepiej wybudować nowy budynek i zaplanować go odpowiednio do naszych potrzeb.
Stwierdzono, że cena 50 tyś. zł. netto za opracowanie projektu zgodnie z przedstawioną ofertą jest dobra, do wskazanej lokalizacji nie zgłoszono uwag;

- p.Przewodniczący Rady:
1/
przypomniał Radnym o dostarczeniu do biura Rady Miejskiej fotografii na legitymacje Radnych;

2/ zgłosił wniosek o uaktualnienie obowiązującego od 2003r. Statutu Gminy i Miasta i w związku z tym prosił Radnych, by zastanowili się nad treścią Statutu i zgłosili do biura Rady ewentualne uwagi. Na sesji kwietniowej zostałaby powołana Komisja Statutowa, a uchwalenie nowego Statutu nastąpiłoby na sesji czerwcowej.
Radni jednogłośnie zaakceptowali powyższy wniosek;

3/ poinformował o planowanym na dzień 18 marca br. I spotkaniu w sprawie reaktywacji Kurkowego Bractwa Strzeleckiego, założonego w Witkowie w 1742r. i zaprosił Radnych do udziału w tym spotkaniu;

4/ w związku z planowanym na dzień 5 marca br. wyjazdem na zawody sportowe w Kostrzynie, p.Przewodniczący poinformował, że udział w zawodach zadeklarowało 11 osób (Radni, senatorzy, nauczyciele WF), wyjazd nastąpi z parkingu Urzędu Gminy i Miasta, o godz. 8,30.

Następnie p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił propozycję zamówienia strojów sportowych z nazwiskami Radnych (20 kompletów). Po czym Radni dokonali wyboru wzoru i koloru koszulek (kolor niebieski).

W nawiązaniu do sytuacji zaistniałej na lutowej sesji, p.Zbigniew Walczak – dziennikarz „Kuriera Słupeckiego” wskazał na niezgodność jednego z przepisów Statutu Gminy z Konstytucją (dot. możliwości nagrywania i filmowania posiedzeń).

Pan Przewodniczący wyjaśnił, że oczywiście nagrywanie i filmowanie obrad jest możliwe, ale za jego zgodą, bo taki zapis znajduje się w Regulaminie Rady.

Następnie wywiązała się ogólna dyskusja na temat rzekomego wyproszenia dziennikarza „Kuriera” z części spotkania Radnych z dyrektorami szkół, na temat prawa dziennikarzy do uczestnictwa w posiedzeniach kolegialnych organów, na temat przekręcania nazwisk, błędów merytorycznych i pisania nieprawdy w „Kurierze Słupeckim”.

Nawiązując do artykułu „Mołodecki naczelnym kogutem” odnoszącego się do Bractwa Kurkowego, p. Przewodniczący Rady stwierdził, że czuje się tym tytułem urażony.

Jak zapewnił p.Zbigniew Walczak, w najbliższym numerze ukaże się sprostowanie.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,05.

Przewodniczący posiedzenia:
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz