Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 2/11 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 21.01.2011r.

PROTOKOŁ Nr 2/11

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 stycznia 2011r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p. Irena Reselska - główna księgowa ZGK
- p. Jan Zamiar - Prezes Spółki WITOWA
- p. Anita Frańczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Opracowanie planu pracy Komisji na 2011r. oraz zaopiniowanie projektu planu pracy Rady Miejskiej na 2011r.
4. Informacja o realizacji uchwały Nr XVIII/163/08 w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Po zapoznaniu się z projektem planu pracy Rady Miejskiej na 2011r., zaopiniowano go pozytywnie, bez uwag.
Po czym w wyniku dyskusji opracowano plan pracy Komisji na 2011r. Zgodnie z obowiązującą procedurą, plan pracy zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej do zatwierdzenia, na najbliższej sesji.


Ad.4. W punkcie tym zapoznano się z informacją o realizacji uchwały Rady Miejskiej Nr XVIII/163/08 w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych. Poborem przedmiotowych opłat zajmuje się Zakład Gospodarki Komunalnej, w 2010r. zebrano kwotę 48.153,-zł.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej poinformował, że 13 stycznia br. złożył do Rady Miejskiej wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Po czym wspólnie z p.Ireną Reselską – główną księgową ZGK, omówili wynikające z kalkulacji propozycje nowych cen.
Następnie pan Kierownik poinformował, że w dniu 12 stycznia br. złożył również do Rady Miejskiej wniosek o podwyższenie górnych stawek za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych. Stawki te zostały uchwalone uchwałą Nr XXIII/198/09 z dnia 24 kwietnia 2009r. Od chwili wejścia w życie tej uchwały, znacznie wzrosły koszty, głównie paliwa, napraw pojazdów i podatek VAT.
Po powyższych wyjaśnieniach, wywiązała się dyskusja. Pytano Kierownika ZGK o sprawy przepompowni i możliwość budowy punktu zlewnego w Ostrowitym Prymasowskim, poruszono sprawę ewentualnego wprowadzenia podatku tzw. „śmieciowego”, sprawę nie wywiązywania się mieszkańców z obowiązku podłączania posesji do kanalizacji sanitarnej, sprawę nielegalnego wywozu nieczystości z szamb itd.
Pan Piotr Jóźwik proponował, by na planowanym w lutym wspólnym posiedzeniu Komisji Rady, zaprosić Kierownika ZGK, dla omówienia tematu deszczówki w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.
Pan Marek Sucholas poruszył problem wilgoci w budynku komunalnym po J.W. w Ruchocinku, p.Piotr Jóźwik – sprawę danych o osobie odpowiedzialnej w ZGK za koordynację odśnieżania i utrzymania czystości na terenie miasta, a p.Adam Kowalski – sprawę systemu ostrzegania w Mielżynie.
Wyjaśnień na powyższe sprawy udzielił p.Kierownik ZGK;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek Spółki WITOWA w Witkowie o umożliwienie wykupu gruntów przy ul.Kosynierów Miłosławskich w Witkowie, o łącznej powierzchni 4.300m2, będących obecnie w wieczystym użytkowaniu.
Po czym głos zabrał p.Jan Zamiar – Prezes Spółki. Poinformował m.in., że problem wieczystego użytkowania gruntów to problem ogólnopolski, o ewentualnej sprzedaży gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej, decydują gminy. Następnie omówił sytuację Spółki (tereny po Spółdzielni Stolarskiej), stwierdził, że chcieliby scalić ten teren, uporządkować sytuację prawną, a przynajmniej tereny pod budynkami i prosił o podjęcie przez Radę uchwały o możliwości sprzedaży omawianych terenów.
Pani Frańczak poinformowała, że sposób ustalenia opłat za wieczyste użytkowanie gruntów określa ustawa, Rada nie ma w tym zakresie dowolności. Zgodnie z przepisami, Spółce nie przysługuje bonifikata. Spółka uiszcza rocznie opłatę za wieczyste użytkowanie gruntów w wys. 4.390,-zł. Pani Frańczak przekazała również członków Komisji ogólne dane o wieczystych użytkownikach na terenie gminy.

W wyniku dyskusji, Komisja pozytywnie zaopiniowała ww. wniosek Spółki WITOWA;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek pana W. o sprzedaż dzierżawionego od gminy terenu przy ul.Cmentarnej o pow. 5760m2, na powiększenie gospodarstwa rolnego. Dodała, że w przypadku decyzji o sprzedaży przedmiotowego terenu, konieczne byłoby ogłoszenie przetargu, a grunt mógłby być sprzedany tylko jako tereny pod budownictwo, nie jako rolne.
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- zapoznano się z Regulaminem XII Regionalnych Zawodów Radnych, Burmistrzów…w Tenisie Stołowym w dniu 19 lutego br.;

- zapoznano się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą możliwości sfinansowania budżetu gminy i miasta na 2011r.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,45.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz