Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 1/10 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 20.12.2010r.

PROTOKOŁ Nr 1/10

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 20 grudnia 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p. Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p. Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p. Jan Trzciński - Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu
 Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku obrad.
Do porządku obrad uwag nie zgłoszono, przyjmując go w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Wybór Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
3. Zapoznanie się z Kodeksem Etyki Radnego, przyjętym deklaracją Rady Miejskiej na XXII sesji, w dniu 30 czerwca 2005r.
4. Zapoznanie się ze Statutem Gminy i Miasta.
5. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad III sesji Rady Miejskiej.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Komisja jednogłośnie wybrała p. Łukasza Grabowskiego na Zastępcę Przewodniczącego Komisji.


Ad.3. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią Kodeksu Etyki Radnego, przyjętego deklaracją Rady Miejskiej na sesji w dniu 30 czerwca 2005r.
Przedmiotowy Kodeks wywieszony jest na tablicy ogłoszeń przy biurze Rady Miejskiej, jego treść jest również zamieszona w Biuletynie Informacji Publicznej.


Ad.4. Zapoznano się ze Statutem Gminy i Miasta, uchwalonym przez Radę Miejską na sesji w dniu 28 marca 2003r. (uchwała Nr V/43/03). Załącznik Nr 6 do Statutu stanowi Regulamin Rady Miejskiej, określający m.in. organizację wewnętrzną Rady, obrady, podejmowanie uchwał, tryb głosowania, prace Komisji.
Statut Gminy i Miasta jest prawem miejscowym, jego treść również jest zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej.


Ad.5. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad III sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 29 grudnia 2010r.:

a/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła projekt budżetu gminy i miasta na 2011r. wraz z szerokim komentarzem.
Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja.
Pan Eugeniusz Czaplicki proponował aby zwiększyć w budżecie środki finansowe na budowę dróg gminnych na wsiach.
Pan Adam Kowalski proponuje zwiększyć stawkę godzinową dla obcych wynajmujących halę sportową w Mielżynie, a dla absolwentów i uczniów szkoły proponuje zaniechać poboru opłaty.
Ponadto członkowie Komisji zgłosili wniosek o zwiększenie środków finansowych na działalność Gminnej Spółki Wodnej w Witkowie , ustalono zaproponować kwotę 20.000,00 zł.
Na prośbę członków Komisji p. Burmistrz ustosunkował się do powyższych propozycji.
W podsumowaniu dyskusji nad projektem budżetu Komisja wypracowała opinię na ten temat w brzmieniu załącznika do niniejszego protokołu.

b/ pani Skarbnik omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2010 r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany.

c/ projekt uchwały dot. wydzierżawienia w drodze przetargu nieruchomości zabudowanej trzema pawilonami handlowymi w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie na okres dłuższy niż 3 lata omówił p. Burmistrz GiM.
Członkowie Komisji zaproponowali wydzierżawić nieruchomość w drodze przetargu.

d/ p. Burmistrz omówił projekt uchwały dot. oddania w dzierżawę nieruchomości w OW na okres powyżej 3 lat (dzierżawca zamierza pozyskać środki unijne) dla mikro przedsiębiorstw.
Członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały z sugestią zawarcia umowy na okres 6 lat.

e/ projekt Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów alkoholowych na 2011 r. oraz projekt Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2011-2015, komisja zaopiniowała pozytywnie.

f/ w punkcie tym p. Jan Trzciński omówił projekty 4 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie .Projekty dotyczą:

  1/ planu w obrębie ul. Dworcowej o pow. ok. 5ha, z przeznaczeniem pod zabudowę usługową, mieszkaniową z usługami i mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (plan skorygowano zapisem dotyczącym przełożenia sieci drenarskiej);

  2/ planu w obrębie ul. Nowej i Dworcowej o pow. ok. 25ha z przeznaczeniem pod zabudowę usługową, usługowo-mieszkaniową i mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (działki pod linią energetyczną mogą być większe);
 
  3/ planu w obrębie ul. Północnej o pow. ok. 5ha z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (dokonano korekty – m.in. połączono drogi wewnętrzne tzw. sięgaczem, Starostwo wyraziło zgodę na zjazd na drogę powiatową);

  4/ planu w obrębie ul. Kwiatowej i Powidzkiej o pow. ok. 5ha z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (plan skorygowano po rozmowie z właścicielami gruntów – zapis o służebności drogi i wprowadzono drogę wewnętrzną).

Członkowie Komisji zaproponowali wysokość opłat z tytułu wartości gruntów do ww. planów. I tak: dla terenów mieszkaniowych z dopuszczeniem nieuciążliwych usług - 20%, dla terenów budownictwa mieszkaniowego z usługami – 25%, dla terenów z przeznaczeniem pod usługi – 30%.

g/ p. Halina Koźniewska przedstawiła wstępny projekt uchwały dot. przyznawania diet Radnym w formie ryczałtu.
Członkowie Komisji zaproponowali ustalenie diet w następującej wysokości: dla Przewodniczącego Rady bez zmian tj. 50% półtorakrotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej (obecnie 1376,- zł.), dla Wiceprzewodniczących Rady i Przewodniczących Komisji 80% ryczałtu określonego dla Przewodniczącego Rady tj. 1104 zł., dla pozostałych radnych 60% ryczałtu Przewodniczącego Rady tj. 820 zł. Komisja proponowała ponadto, aby z tytułu każdej nieobecności na sesji lub posiedzeniu Komisji umniejszać ww. ryczałt o 25% w przypadku nieobecności na posiedzeniu Komisji i 50% w przypadku nieobecności na sesji.


Ad.6. W punkcie tym w związku ze złożonym na II sesji wnioskiem 4 Radnych o rozważenie odbywania posiedzeń w godzinach popołudniowych, ustalono, że posiedzenia komisji w miesiącach kiedy nie ma sesji rady odbywać się będą w godzinach późniejszych, a przypadku posiedzeń przedsesyjnych godzinę później.

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 14,00.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała
A.Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz