Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 1/10 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 21.12.2010r.

PROTOKOŁ Nr 1/10

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 grudnia 2010r. o godz. 11,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p. Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p. Anita Frańczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Stanisław Antoszczyszyn - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku obrad.
Do porządku obrad uwag nie zgłoszono, przyjmując go w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Wybór Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
3. Zapoznanie się z Kodeksem Etyki Radnego, przyjętym deklaracją Rady Miejskiej na XXII sesji, w dniu 30 czerwca 2005r.
4. Zapoznanie się z Regulaminem Rady Miejskiej.
5. Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad III sesji Rady Miejskiej.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Komisja jednogłośnie wybrała p.Pawła Skudzawskiego na Zastępcę Przewodniczącego Komisji.


Ad.3. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią Kodeksu Etyki Radnego, przyjętego deklaracją Rady Miejskiej na sesji w dniu 30 czerwca 2005r.
Przedmiotowy Kodeks wywieszony jest na tablicy ogłoszeń przy biurze Rady Miejskiej, jego treść jest również zamieszona w Biuletynie Informacji Publicznej.


Ad.4. Zapoznano się Regulaminem Rady Miejskiej, stanowiącym załącznik Nr 6 do Statutu Gminy i Miasta, uchwalonego przez Radę Miejską na sesji w dniu 28 marca 2003r. (uchwała Nr V/43/03). Regulamin Rady Miejskiej określa m.in. organizację wewnętrzną Rady, obrady, podejmowanie uchwał, tryb głosowania, prace Komisji.
Statut Gminy i Miasta jest prawem miejscowym, jego treść również jest zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej.
W kontekście ww. przepisów, p.Bogusław Mołodecki – Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił Radnym uwagę na art.25 ust.1, 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym, stanowiący o ochronie prawnej Radnych przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych, o ochronie stosunku pracy Radnego oraz o obowiązku pracodawcy umożliwienia Radnemu brania udziału w pracach organów gminy.


Ad.5. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad III sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 29 grudnia 2010r.:

a/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła z tematycznym komentarzem proponowane przez Burmistrza zmiany w budżecie gminy i miasta na 2010r.;

b/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła projekt uchwały dotyczący uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej. Poinformowała m.in., że taki dokument zostaje przedstawiony do uchwalenia po raz pierwszy, na podstawie zmienionej ustawy o finansach publicznych. Treść Prognozy ma ścisły związek z budżetem na dany rok, zmiany w budżecie skutkują zmianami w Prognozie. Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała projekt omawianej Prognozy, z pewnymi uwagami. Jedna z tych uwag odnosi się do programu komputerowego w którym Prognoza jest opracowana, a inna – wynika z pomyłki RIO;

c/ pani Skarbnik omówiła projekt budżetu gminy i miasta na 2011r., ze szczególnym uwzględnieniem zadań z zakresu oświaty, kultury, sportu i opieki społecznej.
Komisja pozytywnie i bez uwag zaopiniowała projekt budżetu na 2011r.;

d/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący wydzierżawienia w drodze przetargu nieruchomości zabudowanej trzema pawilonami handlowymi, w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Wyjaśniła, że przyszli dzierżawcy muszą jeszcze ponieść znaczne nakłady, w związku z tym uzasadnione jest wydzierżawienie omawianych pawilonów na okres dłuższy niż 3 lata.
Jak dodał p.Burmistrz, cel wydzierżawienia – handlowo-gastronomiczny, zostanie podany w przetargu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

e/ p.Stanisław Antoszczyszyn omówił projekt Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2011r. (190tys.zł) oraz projekt Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2011-2015 (10tys.zł).
Komisja nie wniosła do powyższych projektów uwag, opiniując je pozytywnie;

f/ p.Burmistrz Gminy i Miasta omówił projekty 4 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie (dwa plany były już podjęte przez Radę w poprzedniej kadencji, ale Wojewoda je uchylił, natomiast pozostałych dwóch planów Rada nie podjęła zgłaszając zastrzeżenia). Projekty dotyczyły:
  1/ planu w obrębie ul.Dworcowej o pow. ok. 5ha, z przeznaczeniem pod zabudowę usługową, mieszkaniową z usługami i mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (plan skorygowano zapisem o konieczności przełożenia sieci drenarskiej);
  2/ planu w obrębie ul.Nowej i Dworcowej o pow. ok. 25ha z przeznaczeniem pod zabudowę usługową, usługowo-mieszkaniową i mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (ograniczono możliwość zabudowy w sąsiedztwie linii energetycznych);
  3/ planu w obrębie ul.Północnej o pow. ok. 5ha z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (dokonano korekty – m.in. połączono drogi wewnętrzne, Starostwo wyraziło zgodę na zjazd na drogę powiatową);
  4/ planu w obrębie ul.Kwiatowej i Powidzkiej o pow. ok. 5ha z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (plan skorygowano po rozmowie z właścicielami gruntów – kwestia służebności drogi).
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe plany i zaakceptowała proponowane jednorazowe opłaty z tytułu wzrostu wartości gruntów: 20% dla terenów mieszkaniowych z dopuszczeniem nieuciążliwych usług, 25% dla terenów budownictwa mieszkaniowego z usługami i 30% dla terenów z przeznaczeniem pod usługi;

g/ p.Burmistrz poinformował, że jeden z dzierżawców terenu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie wystąpił do gminy z wnioskiem o wydzierżawienie terenu na okres 10 lat, ponieważ pragnie pozyskać środki unijne w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich dla mikro przedsiębiorstw na modernizację nakładów posadowionych na dzierżawionej nieruchomości. Jednym z warunków pozyskania tych środków jest posiadanie tytułu prawnego (umowy) na conajmniej 5 lat. Po powyższym wprowadzeniu, p.Burmistrz przedstawił projekt uchwały dotyczący oddania w dzierżawę nieruchomości w OW na okres powyżej 3 lata, sugerując, by okres umowy wynosił 7 lat.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały, z sugestią zawarcia umowy na 7 lat;

h/ p.Bogusław Mołodecki – Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił swoją propozycję zmiany zasad przyznawania diet Radnym Rady Miejskiej (miesięczne ryczałty).
W tematycznej dyskusji członkowie Komisji proponowali ustalenie diet w następującej wysokości: dla Przewodniczącego Rady bez zmian tj. 50% półtorakrotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej (1376,-zł), dla Wiceprzewodniczących Rady i Przewodniczących Komisji – 70% ryczałtu określonego dla Przewodniczącego Rady tj. ok. 950,-zł; dla pozostałych Radnych – 60% ryczałtu Przewodniczącego Rady tj. ok. 820,-zł. Komisja proponowała ponadto, by z tytułu nieobecności na sesji umniejszać ww. ryczałt o 50%, natomiast z tytułu nieobecności w posiedzeniu Komisji – o 25%.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ dyskutowano na temat trudności w zimowym utrzymaniu dróg;

2/ zapoznano się ze złożonym na II sesji Rady Miejskiej wnioskiem 4 Radnych, o rozważenie odbywania posiedzeń w godzinach popołudniowych.

Ustalono, że posiedzenia Komisji Oświaty odbywać się będą o godz. 12,00 lub o godz. 11,00 jeśli tematów będzie wyjątkowo dużo;

3/ p.Przewodniczący Komisji poinformował, że na styczniowym posiedzeniu zostanie opracowany plan pracy Komisji na 2011r. i w związku z tym zwrócił się do członków Komisji z prośbą o zastanowienie się nad propozycjami tematów.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,45.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz