Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 1/10 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 22.12.2010r.

PROTOKOŁ Nr 1/10

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 grudnia 2010r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p. Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p. Agnieszka Pacanowska - planistka

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku obrad.
Do porządku obrad uwag nie zgłoszono, przyjmując go w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Wybór Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
3. Zapoznanie się z Kodeksem Etyki Radnego, przyjętym deklaracją Rady Miejskiej na XXII sesji, w dniu 30 czerwca 2005r.
4. Zapoznanie się ze Statutem Gminy i Miasta.
5. Zapoznanie się z opiniami i wnioskami innych Komisji Rady dotyczącymi projektu budżetu gminy i miasta na 2011r., wypracowanie własnej opinii na temat projektu oraz opracowanie ewentualnych wniosków w sprawie zmian w projekcie budżetu.
6. Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad III sesji Rady Miejskiej.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Komisja większością głosów (przy 1 wstrzymującym się) wybrała p. Marka Sucholasa na Zastępcę Przewodniczącego Komisji.


Ad.3. i Ad.4. Zapoznano się z treścią Kodeksu Etyki Radnego i Statutem Gminy i Miasta.


Ad.5. Opinię Komisji Rolnictwa i Opinię Komisji Oświaty na temat projektu budżetu gminy i miasta na 2011r. odczytał p.Przewodniczący Komisji.
Po czym pani Skarbnik omówiła projekt budżetu z tematycznym komentarzem oraz Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie budżetu i projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej. Poinformowała również o proponowanych przez p.Burmistrza zmianach w budżecie na 2011r. (autopoprawka), w tym m.in. wykreślenie zadania pn.: „Skorzęcin – turystyczna atrakcja Wielkopolski”, w związku z tym, że gmina nie otrzyma środków pozabudżetowych na jego realizację.

Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja.

Komisja jednogłośnie zaakceptowała wykreślenie ww. zadania, zarówno w projekcie budżetu na 2011r. jak i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Na prośbę członków Komisji p.Burmistrz ustosunkował się do zgłoszonych przez Komisję Rolnictwa propozycji zmian w projekcie budżetu na 2011r. I tak: odnośnie zwiększenia środków na konserwację rowów odprowadzających wody opadowe wyjaśnił, że w budżecie gminy zarezerwowane są środki w dziale „transport i łączność” m.in. na utrzymanie dróg i usytuowanych przy nich rowów, ponadto corocznie w budżecie planowane są środki w wys. ok. 10tys.zł na konserwację rowów, w dziale „Rolnictwo”. W trakcie roku budżetowego będzie możliwość zwiększenia środków na ten cel. Odnośnie proponowanego przesunięcia środków z wydatków inwestycyjnych „ulice” do wydatków na „drogi”, p.Burmistrz stwierdził, że może dokonać takiej zmiany autopoprawką. W kontekście powyższych tematów, p.Burmistrz poinformował o problemie zaorywania poboczy dróg.
W dalszej dyskusji członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: sprawę budowy Domu Kultury (p.Tomasz Radacz), sprawę kanalizacji w Skorzęcinie Nadleśnictwie (p.Grzegorz Kaźmierczak), sprawę niebezpiecznego dojazdu do OW skrótem (p.Piotr Jóźwik), sprawę działalności Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego (p.Łukasz Grabowski).

Ustosunkowując się do powyższych spraw, p.Burmistrz wyjaśnił, co następuje: środki na utworzenie Domu Kultury, opracowanie dokumentacji technicznej zostaną wprowadzone do budżetu. Odnośnie kanalizacji, w jednym z wcześniejszych budżetów zaplanowano środki na opracowanie dokumentacji na kanalizację m.in. w Skorzęcinie, natomiast w 2011r. planuje się wykonać prace kanalizacyjne rozpoczęte w roku poprzednim o znacznej wartości. Obecnie wprowadzenie do budżetu ww. kanalizacji w Skorzęcinie jest niemożliwe. Droga do OW na „skróty” jest duktem leśnym, którego właścicielem jest Skarb Państwa, stanowi dojazd do zapasowego parkingu. Wkład finansowy gminy Witkowo na funkcjonowanie Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego stanowią wcześniej wniesione udziały. Agencja pomaga przedsiębiorcom i prowadzi doradztwo, również podmiotom gospodarczym z terenu gminy Witkowo.

Podsumowując wyniki analizy projektu budżetu, Komisja uznała projekt budżetu gminy i miasta na 2011r. za skonstruowany właściwie i zaopiniowała go pozytywnie, proponując wprowadzenie do budżetu wnioskowanych przez Komisję Rolnictwa dwóch zadań tj. przesunięcie środków w wysokości 100tys.zł z wydatków inwestycyjnych „ulice”, do wydatków – „drogi”, z przeznaczeniem na modernizację drogi Kołaczkowo-Ćwierdzin (Wierzchowiska) i zwiększenie o 10tys.zł środków zaplanowanych na konserwację rowów odprowadzających wody opadowe. Ustalono ponadto, że w Opinii Komisji Finansów zostanie zawarty wniosek Komisji zgłoszony w pierwszej części niniejszego punktu, o wykreśleniu z projektu budżetu zadania pn. „Skorzęcin – turystyczna atrakcja Wielkopolski”.

Wypracowana przez Komisję Opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Zgodnie z obowiązującą procedurą uchwalania budżetu, przedmiotowa Opinia wraz z Opiniami pozostałych Komisji, zostanie przekazana Burmistrzowi Gminy i Miasta.


Ad.6. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad III sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 29 grudnia br.:

a/ pani Skarbnik omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2010r. Poinformowała m.in., że zmianie ulegną tylko wydatki, deficyt i przychody, dochody nie będą zmieniane.
Komisja nie wniosła uwag;

b/ planistka - p.Agnieszka Pacanowska omówiła projekty 4 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie (dwa plany były już podjęte przez Radę w poprzedniej kadencji, ale Wojewoda wniósł zastrzeżenia co do opłaty planistycznej, natomiast pozostałych dwóch planów Rada nie podjęła zgłaszając zastrzeżenia). Projekty dotyczyły:
  1/ planu w obrębie ul.Dworcowej o pow. ok. 5ha, z przeznaczeniem pod zabudowę usługową, mieszkaniową z usługami i mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (plan skorygowano zapisem dotyczącym przełożenia sieci drenarskiej);
  2/ planu w obrębie ul.Nowej i Dworcowej o pow. ok. 25ha z przeznaczeniem pod zabudowę usługową, usługowo-mieszkaniową i mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (działki pod linią energetyczną mogą być większe);
  3/ planu w obrębie ul.Północnej o pow. ok. 5ha z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (dokonano korekty – m.in. połączono drogi wewnętrzne tzw. sięgaczem, Starostwo wyraziło zgodę na zjazd na drogę powiatową);
  4/ planu w obrębie ul.Kwiatowej i Powidzkiej o pow. ok. 5ha z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe z dopuszczeniem nieuciążliwych usług (plan skorygowano po rozmowie z właścicielami gruntów – zapis o służebności drogi i wprowadzono drogę wewnętrzną).
Po czym wywiązała się dyskusja na temat wysokości opłat z tytułu wzrostu wartości gruntów. Odnosząc się do proponowanych przez p.Burmistrza opłat w wysokości: 20% dla terenów mieszkaniowych z dopuszczeniem nieuciążliwych usług, 25% dla terenów budownictwa mieszkaniowego z usługami i 30% dla terenów z przeznaczeniem pod usługi, p.Tomasz Radacz poddał pod rozwagę umniejszenie tych opłat o 5%, a przynajmniej opłaty dla terenów pod budownictwo mieszkaniowe.
W związku z powyższym p.Przewodniczący poddał pod głosowanie propozycję 20% dla budownictwa mieszkaniowego, jako propozycję dalej idącą. „Za” głosowało 3 Radnych, 3 było przeciwnych, 2 wstrzymało się od głosu. W tej sytuacji wysokość nie została przez Komisję ustalona. Pozostałe opłaty (25% i 30%) zaakceptowano. W związku z koniecznością ustalenia również opłaty dla pozostałych terenów takich jak drogi i zieleń, Komisja proponowała ustalenie 1%;

c/ projekt uchwały dotyczący wydzierżawienia w drodze przetargu nieruchomości zabudowanej trzema pawilonami handlowymi, w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, na okres dłuższy niż 3 lata Komisja zaopiniowała pozytywnie, z sugestią zawarcia umowy na okres 6 lat;

d/ projekt uchwały dotyczący oddania w dzierżawę nieruchomości w OW na okres powyżej 3 lat (dzierżawca pragnie pozyskać środki unijne w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich dla mikro przedsiębiorstw na modernizację nakładów posadowionych na dzierżawionej nieruchomości) Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały, z sugestią zawarcia umowy na 6 lat;

e/ do projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2011r. (190tys.zł) oraz projektu Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2011-2015 (10tys.zł) Komisja nie wniosła uwag, opiniując je pozytywnie;

f/ w tematycznej dyskusji nad zmianą zasad przyznawania diet Radnym (forma ryczałtu), członkowie Komisji proponowali ustalenie diet w następującej wysokości: dla Przewodniczącego Rady bez zmian tj. 50% półtorakrotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej (obecnie 1376,-zł), dla Wiceprzewodniczących Rady i Przewodniczących Komisji – 70% ryczałtu określonego dla Przewodniczącego Rady tj. 960,-zł; dla pozostałych Radnych – 60% ryczałtu Przewodniczącego Rady tj. 825,-zł. Komisja proponowała ponadto, by z tytułu każdej nieobecności na sesji lub posiedzeniu Komisji, umniejszać ww. ryczałt o 25%.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz przedstawił wnioski o sprzedaż 2 lokali mieszkalnych w budynku komunalnym w Ruchocinku.
W krótkiej dyskusji Komisja sugerowała rozważyć powyższe wnioski w późniejszym czasie;

- p.Adam Kowalski zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem o możliwość zamontowania oświetlenia świątecznego w Mielżynie.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, wnioski o oświetlenie świąteczne zgłosiły również inne wsie, w tym roku pozytywne ich rozpatrzenie nie jest możliwe;

- p.Marek Sucholas stwierdził, że ostatnie z oddanych do użytku lokale mieszkalne w Ruchocinku są bardzo zimne („wychodzi” wilgoć) i wskazał na celowość ocieplenia budynku;

- w związku ze złożonym na II sesji wnioskiem 4 Radnych o rozważenie odbywania posiedzeń w godzinach popołudniowych, ustalono, że posiedzenia Komisji odbywać się będą o godz. 10,00 (tj. godzinę później niż w poprzedniej kadencji).

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz