Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Przetargi aktualne: Pytania i odpowiedzi do przetargu na: Przebudowę i rozbudowę budynku przy ul. Gnieźnieńskiej w Witkowie na cele Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

Witkowo, dnia 20.03.2019 r.

ITz.271.9.2019

 

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI

 

 

 

Dot. przetargu nieograniczonego nr ITz.271.9.2019 na Przebudowę i rozbudowę budynku przy ul. Gnieźnieńskiej w Witkowie na cele Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

 

 

 

  1. W opisie technicznym instalacji sanitarnych w dziale IV instalacje gazowe w wersji PDF występuje moc kotła 35kW (w dalszej części opisu powtarzana), przekrój komina spalinowego 110/60, obciążenie cieplne Q/V=35/19,74 a wersji WORD odpowiednio: 29kW, 110/80, 39/19,74. Które wartości przyjąć do oferty?

Odp. Należy przyjąć do ofert kocioł kondensacyjny 35kW. Przewód spalinowy 125/80mm. 

 

  1. Z uwagi na dość znaczny okres realizacji oraz 30 dniowy okres płatności faktur prosimy o zmianę fakturowania na fakturowanie miesięczne w celu ułatwienia płynności finansowej wykonawcy (ważne);

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na skrócenie terminu płatności faktur. Dodatkowo wprowadzono trzecią fakturę częściową w 2020 r.

 

  1. Czy wykonawca, z uwagi na termin realizacji inwestycji, może wykonywać roboty etapami np. z przerwami wg własnego harmonogramu robót? Jeśli tak, to jaki będzie przewidziany harmonogram płatności?

Odp. W cz. XV pkt 9 SIWZ zamawiający zapisał, że wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy harmonogram rzeczowo-finansowy. Zamawiający nie narzucił wykonawcy wzoru harmonogramu, w związku z powyższym, to od wykonawcy zależy w jaki sposób rozplanuje sobie etapy robót, a co za tym idzie, wynagrodzenie za wykonane roboty.

Ograniczeniem narzuconym przez zamawiającego jest możliwość wystawienia 5 faktur częściowych (2 w roku 2019 do kwoty 800.000,00 zł brutto i 3 w roku 2020
na kwotę pozostałą), faktury końcowej w wysokości do 10 % wynagrodzenia umownego brutto i termin wykonania umowy do dnia 30.06.2020 r.

 

  1. W celu sprawniejszej wyceny prosimy o zamieszczenie przedmiarów w wersji edytowalnej ath.

Odp. Przedmiary w wersji edytowalnej ath stanowią załącznik do niniejszych pytań
i odpowiedzi.

 

  1. W stanie faktycznym budynku jest częściowe podpiwniczenie, w miejscu którego zaprojektowane jest archiwum. Jak to się ma do prac związanych z likwidacją lub pozostawieniem podpiwniczenia. Nie jest to nigdzie ujęte. Dodam, że schody na piętro wg projektu mają zostać przeniesione w inne miejsce co automatycznie likwiduje klatkę schodową do piwnicy.

Odp. Należy skalkulować w miejscu likwidowanej klatki schodowej strop nad piwnicą
i nad parterem zgodnie z rysunkiem K-02 oraz na jego opisie POZ. 7.1 i 7.2. Podpiwniczenie zostanie zlikwidowane.

 

  1. Nowo budowana część obiektu będzie stawiana na granicy działki. Co w sytuacji, gdy płot lub ława fundamentowa będzie za granicą własnej działki? Jak przewidziane jest prowadzenie prac elewacyjnych równo z płotem? Demontaż
    i ponowny montaż?

Odp. Zgodnie z odpowiedzią projektanta ściana w granicy została cofnięta,
a zewnętrzna część ławy jest równo z granicą. Przy wytyczaniu fundamentów geodeta sprawdzi faktyczny przebieg granicy. Należy skalkulować rozbiórkę istniejącego ogrodzenia na długości nowobudowanego obiektu.  

 

  1. Czy zostało przeprowadzone badania stanu konstrukcji budynku, który ma zostać remontowany? Na podstawie oględzin budynku, projektant zapewnia że konstrukcja budynku jest w stanie nie wymagającym rozbiórki lub wzmocnienia.  Co jeśli po skuciu tynków, posadzek i zdjęciu izolacji dachu okaże się, że np. stropy lub ściany nośne muszą zostać wzmocnione lub zburzone? Czy posiadamy wiedzę na temat izolacji poziomej budynku? Nie ma ani słowa o potrzebie jej wykonania.

Odp. Podczas inwentaryzacji i prac przedprojektowych nie odkuwano tynków
i posadzek, dlatego stan faktyczny budynku nie jest jednoznacznie oszacowany.
Z uwagi na okres powstania istniejącego obecnie obiektu projektant wnioskuje,
że izolacja powinna być wykonana. W ofercie należy uwzględnić ewentualną konieczność prac w zakresie naprawy izolacji.

 

  1. Czy było wykonane badanie geologiczne gruntu? Nie ma ich załączonych
    do projektu. Na jakiej podstawie została stwierdzona nośność gruntu nie wymagająca wymiany? Podczas wizji lokalnej kopiąc na głębokość natknęliśmy się
    na niekontrolowany nasyp budowlany. 

Odp. Zgodnie z odpowiedzią projektanta, wykonał on próbny wykop koparką na środku planowanej rozbudowy. Nasyp miał głębokość ok. 70 cm i dlatego fundamenty na przekrojach są zagłębione co najmniej na 80 cm.

 

  1. Prosimy o podanie nazwy producenta, typu, parametrów, itp. na następujące urządzenia: kocioł gazowy, wymiennik płytowy, pompy (6 szt.), sprzęgło hydrauliczne, itp. gdyż leży to w gestii projektanta a wykonawca nie może sam dobierać urządzeń gdyż nie ponosi za to odpowiedzialności;

Odp.Zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych zamawiający nie może podawać nazw producentów. Projektant określił, że należy przyjąć do wyceny:

- Kocioł gazowy kondensacyjny o mocy 35kW,

-Wymiennik płytowy o mocy 35kW,

- Sprzęgło hydrauliczne o mocy 35kW DN 40mm.

W załączeniu do pytań i odpowiedzi załączam szczegółową specyfikację techniczną.

 

  1. W opisie technicznym jest wzmianka o kanalizacji deszczowej (studnie chłonne, Instalacja odwodnienia dachu, itp.) ale brak jest projektu i pozycji w przedmiarze;

Odp. Należy skalkulować odwonienie na teren nieruchomości poprzez studnie chłonne DN 1000mm 2 szt. h=2,0m.

 

  1. Pkt.3.3.7 opisu technicznego architektury – jak będzie wyglądała procedura oraz terminy ewentualnych badań archeologicznych i jak to wpłynie na termin realizacji inwestycji?  

Odp. Projekt zawiera pozwolenie WKZ (Wielkopolskiego Konserwatora Zabytków)
na prowadzenie badań archeologicznych podczas wykopów i prac ziemnych. Wymagany będzie wpis archeologa w dzienniku budowy. Zapewnienie archeologa leży po stronie wykonawcy.

 

  1. Gwarancja, którą deklarujemy np. 9 lat liczy się do pozostawienia tych 4 % na poczet naprawienia wad i usterek czy 5 lat rękojmi? I jak to się ma do urządzeń na które producent daje 3-5 lat gwarancji?

Odp. 4 % zabezpieczenia wnosi się na okres rękojmi – 5 lat. Gwarancja producenta nie ma wpływu na gwarancję proponowaną przez wykonawcę. To wykonawca odpowiada za przedmiot umowy z tytułu gwarancji. Warunki gwarancji określono
w § 13 Istotnych postanowień umowy.

 

  1. Można wystawić 2 faktury w 2019 roku na łączną kwotę 800 000 zł brutto. Czy jeśli będzie odbiór odpowiedniej ilości prac, będzie można wystawić fakturę na początku stycznia 2020 roku?

Odp. Zamawiający informuje, że wykonawca może wystawić fakturę na początku stycznia 2020 r.

 

  1. Co ze stropem nad projektowanym archiwum, w miejscu którego aktualnie jest klatka schodowa do piwnicy i na piętro? W projekcie nie ma żadnej informacji na ten temat.

Odp. Patrz pytanie i odp. nr 5.

 

  1. Są rozbieżności w opisach jak dokładnie ma być stolarka otworowa. Dokument
    o nazwie "20190308125256_20171121151956_MOPS WITKOWO ST-1" wskazuje na stolarkę aluminiową, opis budowlany część stolarki PCW część aluminiowa. Proszę
    o wyjaśnienie.

Odp. Należy przyjąć do wyceny:

- Okna z profili pcv, podwójnie szklone, rozwierano – uchylne, w kolorze RAL 7026, na piętrze dolna część szklona szkłem laminowanym bezpiecznym,

- Drzwi wewnętrzne typowe, płytowe, drewniane z ościeżnicą stalową lub drewnianą, w sanitariatach z kratkami nawiewnymi,

- Drzwi zewnętrzne z profili aluminiowych, przeszklone na całej wysokości, w kolorze RAL 7026. Klamki i pochwyty wykonać ze stali nierdzewnej.

 

  1. W umowie powinna być również kara za opóźnienie w płatności przez Zleceniodawcę.

Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie takiej zmiany.

 

  1. Na jaki okres wymagane jest podtrzymanie UPS? 

Odp. Na 0,5 h.

 

 

Zatwierdzam:

Burmistrz Gminy i Miasta Witkowo

/-/ Marian Gadziński

drukuj pobierz pdf    

Dokumenty do pobrania:
STWiOR
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:04:02)
rozmiar pliku: 153Kb
STWiOR
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:04:02)
rozmiar pliku: 153Kb
MOPS WITKOWO PR - ślepy kosztorys.
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:03:12)
rozmiar pliku: 266.9Kb
Instalacja wentylacyjna.
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:03:12)
rozmiar pliku: 60Kb
Instalacja wentylacyjna.
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:03:12)
rozmiar pliku: 45.5Kb
Instalacja kanaliza sanit i deszcz.
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:03:12)
rozmiar pliku: 116.6Kb
instalacja gazowa.
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:03:12)
rozmiar pliku: 96.8Kb
Instalacja CW, ZW, cyrkul.
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:03:12)
rozmiar pliku: 129.7Kb
Instalacja CO.
(wprowadził: Hanna Rakowska 2019-03-20 13:03:12)
rozmiar pliku: 142.1Kb
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz