Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Projekty aktów normatywnych: Projekt Uchwały XXXVII/.../10 w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych...

Projekt

Uchwała Nr XXXVII/..../10
Rady Miejskiej w Witkowie
z dnia 22 października 2010r.

w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie i Miastu Witkowo lub jej jednostkom podległym.

Na podstawie art. 59 ust. 1,2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych /Dz.U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010r. nr 28 poz. 146 / Rada Miejska w Witkowie uchwala, co następuje:

§ 1.
1.Uchwała określa szczegółowe zasady, sposób i tryb umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych, mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie i Miastu Witkowo lub jego jednostkom podległym od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, zwanych dalej "dłużnikami".

2.Przepisów uchwały nie stosuje się do należności, których zasady, sposób i tryb umarzania, odraczania i rozkładania na raty określają odrębne przepisy.

§ 2.
Pod pojęciem należności rozumie się należność główną, odsetki i inne należności uboczne /koszty dochodzenia i inne/.

§ 3.
Do umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności uprawniony jest Burmistrz Gminy i Miasta Witkowo lub jego zastępca.

§ 4.
1. Należność może zostać umorzona z urzędu, jeżeli wystąpi jedna z przesłanek:
1) osoba fizyczna-zmarła, nie pozostawiając żadnego majątku albo pozostawiła majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów, albo pozostawiła przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6.000,- zł;
2) osoba prawna-została wykreślona z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność, a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie;
3) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne;
4) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji;
5) zachodzi ważny interes dłużnika lub interes publiczny.

2.Na wniosek dłużnika należności, których termin płatności minął, mogą być umarzane w całości lub w części, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.

3. Umorzenie należności, za którą odpowiada solidarnie więcej niż jeden dłużnik, może nastąpić, gdy okoliczności uzasadniające umorzenie wymienione w ust. 1 i 2 zachodzą wobec wszystkich dłużników.

§ 5.
1. Na wniosek dłużnika, w przypadkach o których mowa w § 4 ust. 2, mogą zostać odroczone terminy spłaty całości lub części należności, albo płatność całości lub części należności może zostać rozłożona na raty

2. Od należności, której termin zapłaty odroczono lub rozłożono zapłatę na raty, nie pobiera się odsetek za zwłokę od dnia zawarcia umowy, o której mowa w § 8 ust.2, do upływu terminów zapłaty wynikających z tejże umowy.

3. Jeżeli w ustalonym terminie dłużnik nie zapłaci należności odroczonej lub nie zapłaci którejkolwiek z rat, na jakie została rozłożona należność, terminem płatności należności objętej odroczeniem lub ratą staje się termin pierwotny.

§ 6.
Burmistrz nie jest związany treścią wniosku i może zastosować formę ulgi jaką uzna w danych okolicznościach za najbardziej uzasadnioną.

§ 7.
Wniosek dłużnika musi być uzasadniony. Dłużnik zobowiązany jest przedstawić dokumenty i inne dowody na poparcie wniosku. Burmistrz może żądać uzupełnienia dowodów, jeżeli to jest konieczne do rozpatrzenia wniosku.

§ 8.
1. Umarzanie należności z urzędu następuje w formie jednostronnego oświadczenia woli.

2. Stosowanie ulg na wniosek, o których mowa § 4 ust. 2 oraz w § 5 uchwały wymaga formy pisemnej i następuje na podstawie przepisów prawa cywilnego, w drodze umowy.

§ 9.
1. W przypadku podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, możliwe jest udzielanie ulg, o których mowa w § 4 ust.1 pkt 5, w § 4 ust.2 oraz w § 5, które stanowią wyłącznie pomoc de minimis, udzielaną zgodnie z Rozporządzeniem Komisji Wspólnoty Europejskich Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 99 Traktatu do pomocy de minimis (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L Nr 379 z 28. 12.2006r.)

2. Zobowiązuje się przedsiębiorcę, zarówno ubiegającego się o udzielenie ulgi, jak i korzystającego z ulg, o których mowa w ust.1, do przedkładania zaświadczeń/oświadczeń/ o pomocy de minimis oraz informacji o każdej innej pomocy publicznej, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, z którymi związana jest pomoc de minimis udzielana na podstawie niniejszej uchwały.

3. Podmiot prowadzący działalność gospodarczą, przed udzieleniem pomocy de minimis, zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, iż nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej tj. nie spełnia kryteriów określonych w pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz.Urz. UE C 244 z 1.10.2004r.)

§ 10.
Burmistrz Gminy i Miasta w Witkowie przedstawiać będzie Radzie Miejskiej w Witkowie informację o wielkości umorzeń należności oraz zastosowanych ulgach w ich zapłacie wraz z rocznym sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy.

§ 11.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Witkowo.

§ 12.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Projektodawca:

drukuj pobierz pdf    

wstecz